آشنایی کامل تیم هلند


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : دو شنبه 16 تير 1393
بازدید : 195
نویسنده : ALISA

آشنایی کلی با کشور هلند

هلند کشوری است کوچک از قلمروهای پادشاهی هلند در شمال غربی اروپا با شانزده و نیم میلیون جمعیت که بیشترشان مسیحی پروتستان هستند. جمعیت مسلمانان هلند نزدیک به یک میلیون نفر است. پایتخت هلند شهر آمستردام است، اما به منظور تمرکززدایی بسیاری از وزارتخانه‌ها و سفارتخانه‌ها در شهر لاهه یا پیرامون آن مستقر شده‌اند. هلند بخش اصلی و اروپایی پادشاهی هلند بشمار می‌رود که جزایری را در آمریکای مرکزی نیز شامل می‌شود. هلند از شرق با آلمان همسایه‌است و از جنوب با بلژیک و از غرب نیز از طریق دریا با بریتانیا. بندر روتردام دومین شهر بزرگ هلند است و از نظر مساحت و تعداد اسکله‌هایی که دارد، بزرگ‌ترین بندر اروپا نیز به شمار می‌رود.

۲۵ درصد از زمین‌های کشور هلند پایین‌تر از سطح دریای آزاد قرار دارد و ۲۱ درصد از جمعیت آن در این مناطق زندگی می‌کنند. حدود ۵۰ درصد از زمین‌های هلند نیز ارتفاعی کمتر از یک متر از سطح دریا دارد. به این خاطر است که نام این کشور در زبان هلندی Nederland به معنی «سرزمین پست» است و نامی که بسیاری زبان‌های دیگر برای این کشور به‌کار می‌برند هم همین معنی را می‌دهد. هلند را در آلمانی Niederlande، در انگلیسی the Netherlands، در کرواتی Nizozemska، در فرانسوی Les Pays-Bas، در ایتالیایی Paesi Bassi، در فنلاندی Alankomaat و در اسپانیایی Países Bajos می‌نامند که همگی در این زبان‌ها به معنی «سرزمین پست» است.

واژه هلند که در زبان فارسی و هم‌چنین انگلیسی و عربی و بسیاری زبان‌های دیگر برای این کشور به‌کار می‌رود در اصل نام منطقه‌ای از این کشور بوده (مقایسه شود: پارس/ایران) که برای اشاره همه کشور به‌کار رفته است. واژه هلند Holland در زبان هلندی میانه به شکل holtland بود و معنی آن «سرزمین چوب» است.

تیم ملی فوتبال هلند نماینده فوتبال هلند در مسابقات بین‌المللی است که توسط اتحادیه فوتبال پادشاهی هلند اداره می‌شود و یکی از اعضای کنفدراسیون فوتبال اروپا است.

مهمترین موفقیت‌های تیم ملی هلند قهرمانی در جام ملت‌های اروپا ۱۹۸۸ و مقام سومی اروپا ۱۹۷۶ و دو بار نایب قهرمانی در دو جام جهانی ۱۹۷۴ آلمان غربی و ۱۹۷۸ آرژانتین بوده‌است.

نارنجی پوشان هلندی در جام جهانی 2010 آفریقای جنوبی توانستند با پیروزی برابر تیم ملی اروگوئه، بعد از 32 سال به فینال این رقابت ها راه پیدا کنند اما باز هم در دیدار نهایی موفق نبودند و این بار برابر تیم قدرتمند اسپانیا یک بر صفر شکست خوردند و به مقام دومی بسنده کردند.

بهترین بازیکنان حال حاضر این تیم رابین فن پرسی، وسلی اشنایدر، آرین روبن، درک کویت و رافائل فاندرفارت هستند.

این بار و در جام جهانی 2014 برزیل، نارنجی پوشان هلند به دنبال جبران ناکامی های خود در دوره های قبلی و کسب نخستین قهرمانی در این رقابت ها خواهند بود.

 

نحوه صعود به جام جهانی 2014 برزیل

تیم ملی فوتبال هلند با نه برد، یک تساوی و بدون شکست به عنوان تیم اول گروه سوم منطقه اروپا به جام جهانی برزیل راه یافت.

جدول گروه سوم


معرفی سرمربی و بازیکنان کلیدی

 

سرمربی: لوئیس فان خال (Louis van Gaal)

لوئیس فان خال متولد 8 اوت 1951 در شهر آمستردام هلند به دنیا آمد . او اکنون سرمربی تیم ملی کشورش یعنی هلند می باشد وی قبلا مربی تیم های آژکس ، بارسلونا ، آلکمار و بایرن مونیخ بوده است .


 فان خال قبل از این که کار خود را به عنوان مربی شروع کند به عنوان هافبک در تیم های رویا آنتورپ ، تل استار ، اسپارتا روتردام و آلکمار بازی می کرد . فان خال علاوه بر فوتبال مربی ژیمناستیک قابلی نیز هست .

 وی پس از گذراندن مدت کوتاهی به عنوان مربی آلکمار به عنوان دستیار مربی در آ ژاکس فعالیت کرد و در نهایت در سال 1991 به عنوان سرمربی این تیم برگزیده شد و موفق به کسب 3 بار قهرمانی لیگ هلند و قهرمانی در جام یوفا و لیگ قهرمانان شد .

فان خال در سال 1997 به بارسلونا نقل مکان کرد و در ان جا نیز موفق به کسب 2 بار قهرمانی لیگ اسپانیا و 1 قهرمانی جام حذفی شد او پس از اختلاف نظر در بارسلونا به عنوان سرمربی هلند منصوب شد اما موفق به راهیابی با هلند به جام جهانی 2002 نشد او پس از آن در تیم آلکمار مشغول به کار شد و پس از قهرمانی در لیگ هلند در سال 09-2008 در سال 2009 در بایرن مونیخ استخدام شد او در بایرن مونیخ لیگ آلمان همراه با جام حذفی و سوپر جام آلمان را فتح کرد .

همچنین او در بایرن مونیخ به نیمه نهایی لیگ قهرمانان رسید و در انجا حذف شد. فان خال پس از آن در سال 2012 برای دومین بار به عنوان سرمربی تیم هلند برگزیده شد

فان خال در آمستردام به دنیا آمد و در تیمی آماتور شروع به بازی کرد. او در سن 20 سالگی به تیم دوم آژاکس پیوست اما هرگز موفق به راهیابی به تیم اول آژاکس که در ان زمان ستاره هایی چون یوهان کرایف داشت نشد . او به مدت چهار سال به بلزیک و تیم آنتورپ رفت و بعد از آن مدت به کشور خود بازگشت و به تل استار و بعد از آن به روتردام پیوست ونگال پس از آن به آلکمار جایی که مدتی هم به به عنوان دستیار بود کار کرد و پس از آن به آزاکس بازگشت و دستیار لئو بنکر شد. هنگامی که بنکر در سال 1991 آژاکس را ترک کرد فان خال به به عنوان سرمربی برگزیده شد .

فان خال بعد از جام جهانی 2014 برزیل به تیم منچستریونایتد می پیوند مربی که جایگزین دیوید مویس اسکاتلندی شد.

 

کاپیتان:رابین فن پرسی (Robin van Persie)

رابین فن پرسی متولد ۶ اوت ۱۹۸۳در شهر روتردام, هلند است که در حال حاضر در نقش مهاجم برای منچستر یونایتد و تیم ملی هلند بازی می‌کند. رابین از محصولات تیم جوانان فاینورد است. رابین در سال ۲۰۰۴ به آرسنال پیوست و در اوت ۲۰۱۱ کاپیتان این تیم شد. یک سال بعد  رابین فن پرسی به منچستر یونایتد پیوست. سبک بازی  رابین فن پرسی با مارکو فان باستن اسطوره هلندی، مقایسه می‌شود.

فن پرسی فوتبال حرفه‌ای را در باشگاه «فاینورد» هلند آغاز کرد.فن پرسی در آن باشگاه در جناحین زمین بازی می‌کرد و بسیار موفق ظاهر می‌شد. رابین فن پرسی با وجود استعداد زیادی که از خود نشان می‌داد رابطه خوبی با «برت ون مارویک» مربی «فاینورد» نداشت. «مارویک» مربی خیلی سخت‌گیری بود و حتی یک‌بار درست قبل از بازی تیمش برابر رئال مادرید در بازی‌های جام اروپا، فن پرسی را به خانه فرستاد. همین رابطه تیره نشان می‌داد پس از پایان قرارداد با باشگاه فاینورد امیدی به تمدید آن نیست.

در همان زمان بود که آرسن ونگر متوجه فن پرسی شد. البته باشگاه‌های «آیندهوون»، «وردربرمن» و «سه‌ویا» هم به انتقال و خرید فن پرسی علاقه زیادی نشان دادند ولی آرسنال باشگاه‌های دیگر را کنار زد و با مبلغ سه میلیون پوند با فن پرسی قرارداد بست. پس از ورود «فن پرسی» به آرسنال او مهاجم باشگاه شد و خیلی خوب استعداد خود را به همگان نشان داد.

تا وقتی تیری آنری در آرسنال بود فن پرسی اغلب روی نیمکت ذخیره می‌نشست ولی پس از جدایی آنری از آرسنال در فصل بازی‌های ۲۰۰۸-۲۰۰۷ فن پرسی مهاجم اول تیم شد و گل‌های به یادماندنی را به ثمر رساند.

در بازی‌های مقدماتی ۲۰۰۸ اروپا فن پرسی تاثیر خوبی در بازی‌های مقابل لوگزامبورگ و بلاروس داشت و با دو گل خود سبب شد تیم ملی هلند سه بر هیچ بازی را ببرد. فن پرسی این روند را در بازی‌های بعدی هم ادامه داد و گل‌های بیشتری به ثمر رساند.

۱۵ اوت ۲۰۱۲، باشگاه آرسنال اعلام کرد که بر سر انتقال فن پرسی با منچستر یونایتد به توافق رسیده و فقط توافقات شخصی فن پرسی و منچستر یونایتد باقی مانده‌است. در ۱۷ اوت ۲۰۱۲، فن پرسی  با مبلغ ۲۲٫۵ میلیون پوند به علاوه ۱٫۵ میلیون پوند که در صورت قهرمانی منچستر یونایتد در لیگ برتر یا لیگ قهرمانان اروپا در چهار سال آینده به آرسنال پرداخت خواهد شد، رسماً به منچستر یونایتد پیوست. فن پرسی  با منچستر یونایتد قرارداد ۴ ساله (تا ژوئن ۲۰۱۶) امضا کرد.

فن پرسی در جام جهانی 2010 آفریقای جنوبی حضور داشت و توانست به همراه هم تیمی هایش و با ارائه بازیهای خوب به فینال جام جهانی راه پیدا کند ولی به سد محکمی همچون اسپانیا بخورد کردند و تن به شکست دادند.
 

پوستر تیم ملی هلند:

سایت ورزش 11 - پوستر تیم ملی فوتبال هلند در جام جهانی 2014 برزیل



http://www.mahsashop.com/mot/ad.gif http://up.vbiran.ir/uploads/42136140387259534335_MorvaHost-468.gif

مطالب مرتبط با این پست :

می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:


به سایت من خوش آمدید

نظرتون در مورد سایت چیه ؟


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان بهترین فوتبالیستان ایران و جهان و آدرس varzesh118.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت:  

بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید هفته :
بازدید ماه :
بازدید کل :
تعداد مطالب : 94
تعداد نظرات : 11
تعداد آنلاین : 1


\


RSS

Powered By
loxblog.Com